ellensjo

Kategori: Träning

fredagsgym

Precis kommit hem ifrån gymmet. Vaknade hos min favorit idag och åkte sedan tidigt till skolan. Nu har jag ätit lite tacos här hemma och ska snart åka upp till stan och kolla på bio med några tjejkompisar. Är verkligen bioväder och vi ska se filmen boyhood som verkligen verkar superbra. Så hoppas på det bästa! Ha en bra kväll! Puss

drink with me

Idag började jag sent så jag tog en lugn morgon och kollade lite bloggar och åt fruksot i sängen. Efter skolan så åkte jag till gymmet och körde lite rumpa. Vill verkligen komma igång igen med träningen som i vintras. Men det är svårt att hitta tid och tror att jag måste lägga mer tid på skolan i höst också vilket känns surt. Ska ladda upp med nya träningskläder när jag har tillräckligt med pengar på kontot då mina börjar bli lite slitna. Har iallafall en ny vattenflaska som jag köpte inne på Victoria Secret i London. Den är superstor, vilket är toppenbra då jag dricker sjukt mycket vatten när jag tränar. 

ingen träning för mig

Idag har jag jobbat och börjar bli riktigt sjuk tyvärr. Nu är det nästan mer än 2 veckor sedan jag tränade och saknar det så mycket! Min kropp mår inte alls bra och går hem varje dag efter jobbet och benen nästan viker sig av trötthet. När jag håler igång med träningen så blir jag inte sjuk men svårt att komma tillbaka när man väl börjar bli dålig. Sedan har jag väldigt mycket pollenallergi just nu också så det är svårt att veta när det är bara allergi eller förkylning. En sak är säker iallafall och det är att Bråvalla tog kol på mig. Alla som bodde i vårat camp gick hem och blev sjuka så det är mindre härligt. Tänkte ta en powernap nu och sedan ska jag faktiskt ut och äta med tjejerna på golfklubben och planera våran Malmö/Köpenhamn-tripp. 

varmare dagar

 

Dagarna blir bara varmare och varmare. Idag har vi gått långpromenad i solen med skolan och jag, Moa och Julia köpte med oss jordgubbar som vi åt när det var fikapaus. Sedan åkte jag hem till Erik och så solade vi ett tag och sedan fixade vi oss och vid 5 kom hans gäster som skulle fira honom. Han skulle ut ikväll också med några kompisar och var verkligen taggad jag med men är fortfarande liten plutt och det suger. Livet är verkligen perfekt just nu. Så mycket kärlek överallt, blir alldeles pirrig i magen av att veta att sommaren är här. 

NIKE

nike

 

Träningen rullar på bra och igår sprang jag 4km i skolan sedan körde jag och malin ett riktigt bra benpass och även lite mage på gymmet. Är lite stel i benen idag. Idag kommer jag dock inte hinna träna något alls eftersom jag går i skolan 08.30-16 och börjar sedan jobba kl 17. Hatar när skola och jobb går ut över min träning. Efter denna månad ska jag och Malin åka och köpa nya träningskläder som belöning och så ska även mamma till New York om 1 vecka. Då har de lovat mig ett par nya Nike. Älskar Nike och har redan 3 stycken Nike träningsskor. Mina favoriter är mina rosa/orangea nike free run. Det står mellan nya Nike free run eller ett par Nike roshe. Sedan såg jag ett par Nike LunarGlide 5 på Nikes hemsida som jag tyckt var assnygga med de var bara snygga om man designa färger och mönster själv. Måste skicka med flera förslag till mamma ifall det inte finns. Har ni tips på några snygga så hojta till! Dessa 8 Nike gillar jag skarpt och om ni klickar på bilden så ser ni vart de kommer ifrån och vad de heter. Puss

dubbelpass

 

Idag blev det dubbelpass. Ett rygg och konditionspass på morgonen eftersom jag jobbade igår och inte kunde köra det då. Sedan blev det Bicepstriceps pass på kvällen med malin. Riktigt härligt! När jag kom hem hade mamma gjort en brabra middag också med kyckling och rotfrukter. Efter middagen satte jag mig och pluggade och har suttit med det hela kvällen nu. Har nämligen en redovisning imorgon som jag inte alls är redo för och får inte tag på andra i min redovisningsgrupp på något sätt så vet inte hur det kommer att gå till väga imorgon. Jag har iallafall gjort så mycket jag kunnat nu utan resten utav gruppen. Ska försöka lägga mig och sova nu. Puss

TRÄNINGSSCHEMA - MAJ

 

Från och med den 1 Maj så har jag satt igång lite hårdare med träningen och framför allt blivit nogare med vad jag äter. Jag ska undvika att äta onyttigheter helt enkelt. Så inget socker. Förutom fruktsocker. Jag försöker också att dra ned på snabba kolhydrater som till exempel vit pasta och vitt bröd. Det ni ser ovan inom kategorierna "protein, fett och kolhydrater" är ungefär det som jag får äta. Jag ska alltså inte dra ned på något helt utan byta ut det till andra slags "proteiner, fetter och kolhydrater" som är bättre för hälsan. Socker och transfetter är det jag vill undvika helt dock! Mitt träningsschema lyder ungefär som det nedan. Nu kanske ni undrar varför jag inte har en vilodag inlagt men det är helt beroende på när jag inte kan gymma. Det blir självklart så att jag inte kommer att kunna gymma 7 dagar i veckan. Så den dag jag inte hinner blir alltså vilodag och sen är torsdagar endast kondition då kan man ju träna hemma och typ ut och springa eller gå en PW eller något. 

 

Måndag: - Konditionspass

- Rygg

Tisdag: - Biceps + Triceps

Onsdag: - Ben + Mage

Torsdag: - Kondition

Fredag: - Kondition+ Mage

Lördag: - Frivilligt (helst rygg,axlar, armar)

Söndag: Ben (HÅRT!)

morgongym

Imorse åkte jag och Malin till gymmet vid sju. Blev ben och rumpa idag. Riktigt svettigt! Nu är jag i skolan och har endast två lektioner idag så det är jätteskönt. Efter skolan ska jag hämta ut ett paket och sedan åka till jobbet och jobba fram till 21. Idag börjar även en veckas påsklov, vilket känns fantastiskt! 

träningskläder

Håller bra igång med tränigen och tränar ungefär 5 gånger i veckan varje vecka. Tycker det är skitkul och mår så mycket bättre och ser resultat. Ger så mycket motivation. Men knappt köpt några nya träningskläder på år så dags att göra det snart för att hålla motivationen uppe. Snart kommer sommaren och då börjar man få lite färg också då blir alla neonfärgade träningsplagg extra snygga på. Vill så järna ha skorna ovan men har redan tre par nike träningsskor så vet ej om jag vill lägga pengar på det. Men kläder ska införskaffas!

morgongym

Ställde alarm tidigt idag och körde lite gym innan skolan. Superskönt och är nu i skolan och piggare än nånsin. Bra start på veckan!  

två nya till träning

Mammas har fixat en supersnygg shake till mig samt en vattenflaska som matchar. Superbra båda två. Två rosa som alltid följer med till gymmet. 

På gymmet

Drog till gymmet direkt efter skolan. Tror jag kan börja träna igen som vanligt nu med magen. Orkade bra idag så kör imorgon igen tänkte jag. Körde ju även poledance igår och var riktigt kul. Har lite blåmärken mellan låren idag hehe. Är just nu påväg hem och ska laga köttfärssås och spagetti! Puss

poledance

Ni alla hande lite olika gissningar men en del gissade faktiskt rätt! Från och med vecka 5 ska jag börja köra poledance. Här ovan ser ni lite polefitness träning och herregud och jag någon gång ens kommer klara något av detta denna tjej gör så är jag nöjd ska ni veta. Sjukt!

gymnasiet

Idag efter brunchen blev det gym med Malin. Verkligen så skönt att vara tillbaka där igen. Vi körde ben idag och kan knappt gå nu. Sedan självklart jag jag och vänner ut och köra rallypulka och ska behöva gå upp och ned för backe. Ork. Men så värt! 

vad ska jag börja på?

Bilder från tumblr


Från och med vecka 5 kommer jag att börja träna på ett annat sätt. Inte bara gym och inte heller dansen som jag nu slutat på. Utan något väldigt likt dansen men som det krävs lite annan styrka i. Man kan tävla i det och jag skulle nästan kunna kalla det sport, kanske inte alla som gör. Jag är total nubörjare på denna slags träning men ska bli sjukt kul. Vad tror ni att det är jag ska börja på? Gissa så berättar jag inom kort hihi..